Recensie: Saskia Noort en Jan Heemskerk - Jan & Saskia over seks en liefde

Auteur: Jan Heemskerk en Saskia Noort
Uitgever: Podium
Genre: Non-fictie
Verschenen: 2011
Pagina's: 158
Te koop: Onder andere bij Bol.com

'Waarom zijn vrouwen nooit gelukkig met hun lichaam? Waarom kunnen mannen hun huis niet gezellig maken? En waarom willen mannen zo graag aanpappen met 'jonge hertjes'? En waarom kunnen vrouwen zich niet haasten? In het strijdperk van de seksen zijn er veel vragen die nooit worden gesteld, of waar angstig omheen wordt gelaveerd. Ervaringsdeskundigen Saskia Noort en Jan Heemskerk besloten dat nu eens anders te doen. De thrillerschrijfster en de Playboy-hoofdredacteur vroegen elkaar per brief alles wat ze altijd al wilden weten over de andere sekse en gaven vervolgens onverbiddelijk eerlijk antwoord op de vragen van de ander. Geen wonder dat de briefwisseling 'Saskia & Jan' een van de meest gelezen rubrieken in de populaire glossy linda is. Oude én nieuwe brieven zijn nu gebundeld in een handzaam boek dat verschijnt op Valentijnsdag. Najaar 2011 volgt een theatertournee. Lang zal het dus niet meer duren voor elke man weet dat vrouwen enkel en alleen drammen om daarmee de mannelijkheid van hun vent te testen. Of dat 'leugenachtige' mannen complete dubbellevens leiden is omdat ze vanuit de goedheid van hun hart zowel hun minnaressen als hun echtgenote gelukkig willen maken. En daarvoor zou best wat meer waardering mogen zijn.' (Bron: Bol.com)

Jan Heemskerk en Saskia Noort hebben een tijdlang aan briefwisselingen gedaan als een column in de LINDA. Persoonlijk ben ik geen LINDA lezer. Dus was ik helemaal niet bekend met hun column. Ik zag dit boek bij een vriendin liggen en het leuk mij een boek met humor. Een boek dat het contrast tussen mannen en vrouwen zou laten zien.

Er zitten veel vragen in die mannen en vrouwen niet van elkaar begrijpen en eigenlijk wel antwoord op willen. Soms zitten daar hele leuke, humoristische en scherpe antwoorden tussen, maar soms vind ik het ook niet helemaal niet kloppen. Dan komt er ook nog bij dat ik sommige gewoon saai vind. Ze zijn niet altijd constant met hun antwoorden.  Het ene moment wil een vrouw dit en zeker niet het andere, maar in een andere briefwisseling wil een vrouw het andere en niet dit. Daar kon ik mij soms aan irriteren.Er zaten een aantal leuke stukjes tussen, maar of ik nou echt genoten heb van het boek... eerlijk gezegd niet echt.

Waardering: 2/5