zondag 2 augustus 2015

Recensie:Sophie Kinsella - Ken je me nog?


Titel: Ken je me nog?
Originele Titel: Remember me?
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit, Roman
Verschenen: 2009
Pagina's: 336
Te Koop: Onder andere bij Bol.com

'Wat doe je als je omgeving beter weet wie je bent dan jijzelf? Na een auto-ongeluk ontwaakt Lexi in het ziekenhuis met geheugenverlies. Tot haar verbijstering is het opeens 2007. Lexi is nu achtentwintig, directeur en... getrouwd met een miljonair! Hij is knap maar heeft wel eigenaardige trekjes. Gaandeweg ontdekt Lexi steeds meer barsten in haar perfecte leventje. Haar personeel noemt haar 'de Cobra'. Een sexy man brengt extra explosief nieuws. Zijn naam is Jon. Hij beweert haar geheime minnaar te zijn. Wat is er toch allemaal aan de hand? Zal Lexi ooit haar geheugen terugkrijgen? En met wie zou ze dan de Mont Blanc willen beklimmen?' (Bron: Bol.com)



Lexi gaat een avondje stappen met haar vriendinnen en op het einde van de avond valt ze waarbij ze bewusteloos raakt. Wanneer Lexi wakker wordt ligt ze in het ziekenhuis. Alleen komt ze erachter dat het 2007 is en niet 2004. Ze begrijpt er niks van als ze hoort dat ze in het ziekenhuis ligt vanwege een auto ongeluk. Dan hoort ze ook nog eens dat ze getrouwd is met de miljonair Eric, maar dat is nog niet alles. In 2004 was Lexi nog verkoopster, maar in 2007 is ze directeur. Lexi probeert zich aan te passen aan haar 'nieuwe' leventje alleen dat is toch wel even wennen. Eric blijkt wel wat trekjes te hebben en op haar werk noemen ze haar 'de cobra'. Dan vertelt ook nog eens een sexy en onbekende man aan haar dat hij haar geheime minnaar is. Gaat dit wel goed komen?

Als eerste vond ik dit gewoon een heel grappig verhaal. Lexi is een grappig personage dat in veel awkward en grappige situaties terecht komt. De Mont Blanc was denk ik wel de leukste en meest verrassende scene uit het boek. Sophie Kinsella heeft een hele fijne schrijfstijl waardoor je heel vlot door het boek gaat. Toch kon ik mij niet altijd helemaal connecten met het verhaal en de personages. Als ik kijk naar het gehele boek dan blijft het een leuk en grappig verhaal, maar verwacht niks bijzonders.

Waardering: 3.5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten