Recensie: Jill Mansell - Top hit

Auteur: Jill Mansell
Uitgever: Poema Pocket
Genre: Chicklit
Verschenen: 2010
Pagina's: 336
Te koop: Onder andere bij Bol.com

'Nadat Izzy op haar motor is aangereden door de mondaine Gina Lawrence raakt ze bijna alles kwijt: haar twee lat-relaties, haar baantje en haar woning. Gina heeft zo haar eigen zorgen: haar man heeft haar verlaten voor zijn zwangere vriendin. Katerina, Izzy's bijdehante tienerdochter, vindt dat Gina best wat verantwoordelijkheid mag tonen voor de gebeurtenissen, en maakt dat op originele en niet mis te verstane wijze aan Gina duidelijk. Ondertussen klimt Izzy met vindingrijkheid en optimisme weer uit het dal, vastbesloten om te scoren... Tophit is een vrolijke roman over liefde, vriendschap en zoete wraak...' (Bron: Bol.com)

Izzy wordt aangereden wanneer ze op haar motor zit. Door het ongeval raakt ze haar twee lat-relaties, haar baan als zangeres en haar woning kwijt. Doordat ze een tijdje moet herstellen kan ze niks doen om zichzelf en haar tienerdochter Katerina te helpen. Gina is de persoon die Izzy heeft aangereden. Zelf zit ze ook met een aantal problemen. Haar man heeft haar verlaten voor een andere vrouw en die vrouw is ook nog eens zwanger. Katerina neemt contact op met Gina omdat ze vindt dat Gina hun wel een handje mag helpen. Uiteindelijk gaan Izzy en Katerina bij Gina wonen en proberen ze alle drie hun leven weer op te pakken. Het is Izzy nog nooit gelukt om door te breken als zangeres en nu vind ze het toch wel eens tijd dat er actie wordt ondernomen.

Laat ik het maar meteen zeggen... Wat viel dit boek tegen zeg. Dit is niet wat ik gewend ben van Jill Mansell. Het is een heel verwarrend verhaal waarvan de helft overbodig is. De personages zijn niet grappig, ze doen stomme dingen en voor de rest is het saai. Dan komt er ook nog bij dat het heel voorspelbaar is. Er zaten een paar leuke stukjes in, maar dat was het dan ook wel. Ik ging dan ook niet echt vlot door het verhaal. Het is geen boek dat fijn weg leest.  Het was echt een teleurstelling.

Waardering: 2/5