Recensie: Maya Banks - Geheim Verlangen (Ademloos #1)

Serie: Ademloos Trilogie
Auteur: Maya Banks
Uitgever: Boekerij
Genre: (erotische) roman
Verschenen: 2013
Pagina's: 384

'Gabe Hamilton zou hiervoor branden in de hel, maar het kon hem niet schelen. Vanaf het moment dat Mia Crestwell de balzaal van het Bentley Hotel in liep, kon hij zijn blik niet van haar afhouden. Maar Mia was een verboden vrucht. Het kleine zusje van zijn beste vriend. Alleen was ze nu volwassen geworden, en dat was hem niet ontgaan. Hij had jaren geprobeerd om haar verleiding te weerstaan. Maar dat was nu afgelopen. Als Gabe Mia zijn gevaarlijke, uitdagende wereld in trekt, beseft ze dat er veel is dat ze niet van hem weet. Hoe ver gaan zijn wensen? Hun relatie is intens en gepassioneerd, maar dan dreigt hun geheime affaire onthuld te worden, en blijken ze kwetsbaarder voor verraad dan ze ooit konden denken.' (Bron: Bol.com)

Gabe, Ash en Jace zijn niet alleen elkaars beste vrienden, maar ook zakenpartners. Al jaren heeft Gabe een oogje op het zusje van Jace, Mia, maar hij doet er niks mee omdat ze aan de jonge kant is en ze het zusje van Jace is. Wanneer Gabe op een avond Mia ziet is ze een paar jaar ouder en een stuk volwassener. Hij kan haar niet weerstaan en moet haar hebben. Gabe bied Mia een contract aan om zijn onderdanige te zijn. Dit is een onbekende wereld voor Mia, maar ze gaat er toch op want zij wil ook Gabe. Wel heeft ze de voorwaarde dat alles geheim blijft voor Jace.  Mia en Gabe krijgen een intense relatie waar de passie vanaf spat, maar kunnen ze dit geheim houden?

Misschien een beetje raar, maar ik had hiervoor al het derde deel van de Ademloos trilogie gelezen. Ik had toen niet door dat het een serie was en dat ik ook nog eens het derde deel aan het lezen was. Dus toen ik vorige maand het eerste deel zag liggen heb ik het meteen meegenomen. Ik vond het derde deel leuk om te lezen (komt nog een recensie van) dus ik was ook nieuwsgierig geworden naar het eerste deel.

Het verhaal lees je vanuit het perspectief van Gabe en van Mia. Dit geeft je een goed overzicht hoe het met beide personages eraan toe gaat. Ze gaan beiden anders in de relatie en daardoor zie je goed de verschillen in ervaringen en emoties. Ik ging vlot door het verhaal, het leest gewoon heel gemakkelijk. Het is natuurlijk ook geen verhaal met veel diepgang, maar toch gebeuren er meer dingen dan alleen hun 'seksuele' relatie. Hierdoor kan het je toch verrassen. Met plezier heb ik dit boek gelezen en ik wil nu ook heel graag het tweede deel hebben zodat de trilogie compleet is.

Waardering: 3.5/5