Recensie: Josie Lloyd & Emlyn Rees - Heb je mij nog lief?

Auteur: Josie Lloyd & Emlyn Rees
Uitgever: Archipel
Genre: Chicklit, Romantische Roman
Verschenen: 2006
Pagina's: 319

'Jack en Amy zijn inmiddels ruim zeven jaar getrouwd en wonen in Londen met hun zoon.
Nu hij halverwege de dertig is, heeft Jack z'n draai nog steeds niet gevonden in zijn werk. Hij en Amy slagen er maar niet in de touwtjes aan elkaar te knopen, en Jack blijft hopen op de gouden kans die hem rijk gaat maken. Hun salaris gaat nu vrijwel op aan de hypotheek van hun benauwde flatje. Hoewel Amy regelmatig lonkt naar de villa's in de nabijgelegen chique buitenwijk, staat ze meer dan Jack met beide benen op de grond.. Ze houden nog steeds veel van elkaar... Toch? Nou ja, als we eerlijk zijn is de romantiek wat verwaterd en lijkt het gras elders toch een stuk groener...' (Bron: Bol.com)

Uit de Jack en Amy serie moest ik natuurlijk ook het laatste boek nog lezen 'Heb je mij nog lief?'. Als je interesses hebt in de recensies van de voorgaande delen klik dan hier voor 'Heb mij lief ' en hier voor 'Blijf bij mij'.

Het derde en laatste deel gaat dus weer over Jack en Amy. Deze keer zijn ze al zeven jaar getrouwd en hebben zelfs een zoontje Ben. Ondanks dat ze veel van elkaar houden (toch?) gaat niet alles van het leien dakje. Nu Amy fulltime voor Ben zorgt en Jack de kostwinnaar is is het hard werken om de hypotheek elke maand te betalen. Tussen Jack en Amy is er veel spanning en dan hebben we niet over seksuele spanning. Gaat hun huwelijk het wel redden of zijn ze er klaar mee?

Het eerste deel van Jack en Amy was wel leuk en het tweede deel vond ik erg leuk om te lezen. Helaas vond ik dit derde deel helemaal niks. Het is veelal negativiteit en ruzie tussen Jack en Amy. Na dit boek ga je vooral ook even nadenken of je überhaupt nog wel kinderen wilt want echt positief wordt het niet gebracht. Het boek gaat er natuurlijk over dat hun huwelijk niet lekker loopt, maar dit vond ik weer iets te veel. Ik miste echt de sprankeling van Jack en Amy. Het kwam er maar zelden in voor. Daarnaast miste ik de vrienden van Matt, Stringer, Susie en H. in het verhaal. Matt en H. komen er een enkele keer in voor, maar Susie en Stringer zelfs helemaal niet. Ik vond het erg jammer dat hun helemaal zijn weg gelaten. Het einde van het boek was al wat beter en fijner om te lezen, maar dan is het eigen al te laat. De enigste reden waarom ik het boek heb uitgelezen omdat ik na 3 boeken wel wilde weten hoe het nu zou eindigen met Jack en Amy.

Waardering: 2/5