donderdag 18 juni 2015

Recensie: Josie Lloyd & Emlyn Rees - Heb mij lief


Titel: Heb mij lief
Auteur: Josie Lloyd & Emlyn Rees
Uitgever: Archipel
Genre: Chicklit, Romantische Roman
Verschenen: 1999
Pagina's: 311
Te Koop: Onder andere bij Bol.com

'Dit boy-meets-girl verhaal gaat over Jack en Amy. Jack, 27, vindt het heerlijk om vrijgezel te zijn. Amy, 25, is single en wanhopig. Ze is al in geen eeuwen een leuke man tegengekomen.Dan, op een feestje in hartje Londen, lopen Jack en Amy elkaar tegen het lijf. Hun Cynische aantrekken en afstoten begint. In heb mij lief, geschreven vanuit wisselend perspectief, zien we hoe Jack en Amy op hun eigen wijze reageren op steeds dezelfde gebeurtenissen. Het is een sexy en vrolijke liefdesgeschiedenis die gruwelijk herkenbaar is.' (Bron: Bol.com)



Het boek 'Heb mij lief' gaat over de twee singles Amy en Jack. Ze zijn totaal verschillend van elkaar, maar toch is er een aantrekkingskracht als ze elkaar ontmoeten. Amy heeft al een tijdje geen relatie meer gehad en vind het wel weer tijd voor een nieuwe man in haar leven. Jack is juist niet van de relaties en is een echte vrouwenverslinder. Je leest het verhaal vanuit beide perspectieven zodat duidelijk wordt hoe ze beiden op de situatie reageren. Ik vond het leuk om dit van beiden te lezen. Zo snap je beiden karakters beter en is het verhaal gewoon leuker.

Ik vond het wel een leuk boek om te lezen, maar het was niet geweldig. Voor tussendoor is het leuk om te lezen. Amy en Jack + de vrienden zijn leuke karakters waar mee valt te lachen, maar er gebeuren niet super spannende dingen door het gehele boek. Er is af en toe een momentje dat opvalt, maar er had wat meer spanning in gemogen voor mij. Het is een redelijk standaard liefdesverhaal. Verwacht dan ook niet te veel verrassingen. Ondanks dat ging ik toch wel redelijk vlot door het boek heen. Het schrijvers koppel heeft het zeker wel leuk geschreven alleen mij net niet helemaal gepakt.


Waardering: 3.5/ 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten