zondag 7 juni 2015

Recensie: Chantal van Gastel - Zwaar Verguld!



Titel: Zwaar Verguld!
Auteur: Chantal van Gastel
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit, Romantische Roman,
Verschenen: 2013
Pagina's: 320
Te Koop: Onder andere bij Bol.com

Eindelijk heeft Isa haar sprookjeseinde met haar grote liefde Ruben gekregen. Ze gaan trouwen! Voor het eerst in haar leven heeft Isa eigenlijk niets te wensen over. Maar dat geldt niet voor haar dierbare vrienden. Floor en Mas worden overvallen door de extreme vroeggeboorte van hun kindje. En Stijn heeft zijn werk in het buitenland, waar hij zo van houdt, opgegeven om te investeren in zijn relatie met Bram. Maar maakt dit hem wel echt gelukkig? Dan zijn er nog Isa’s ouders en schoonouders, die iets heel anders verstaan onder een kleine en intieme bruiloft dan het aanstaande paar zelf. Isa neemt zich voor haar grote dag door niets of niemand te laten verpesten. Zolang ze maar in die ene perfecte bruidsjurk past. Ze is vastbesloten om een happy end te krijgen, voor haar en al haar vrienden. Maar is dit wel voor iedereen weggelegd? (Bron: Bol.com)



In het derde deel van de Zwaar Trilogie gaat het verhaal verder waar het in 'Zwaar Beproefd' is afgelopen. Isa en Ruben zijn op de bruiloft van Floor en Mas waar nog niemand weet dat Ruben zojuist Isa ten huwelijk heeft gevraagd. Eindelijk zit Isa lekker in haar vel, maar dan gaat er van alles mis in haar omgeving. Zo wordt het kindje van Floor en Mas veel te vroeg gebeuren. Stijn is smoorverliefd op Bram en is bereid om te investeren in hun relatie, maar Stijn kan zijn werk in het buitenland niet vergeten. Isa en Ruben zijn ondertussen druk bezig met de bruiloft. De ouders van Isa en haar schoonouders willen een andere soort bruiloft dan dat Isa en Ruben willen. Voor Isa is zelf het allerbelangrijkste dat ze een perfecte bruidsjurk vindt voor hun grote dag. Daarnaast wil ze dat iedereen uit haar familie en vrienden gelukkig zijn net zoals zij is.

Ook het derde deel uit de Zwaar trilogie heb ik met veel plezier gelezen. Ik keek hier echt al maanden naar uit. Op het boekenfestijn kon ik het boek krijgen voor een goedkoop prijsje dus moest ik het kopen. Ook deze keer had ik het boek weer in één dag uitgelezen. Ik moest gewoon weten hoe het verhaal zou aflopen. Daarnaast is Isa gewoon een vriendinnetje van mijn geworden waar ik heel hard om kan lachen. In 'Zwaar Verguld!' licht de focus meer op de problemen van de omgeving van Isa dan bij Isa persoonlijk. Ondanks dat er niet altijd leuke dingen in het verhaal gebeuren zit er ook veel humor en liefde in. Als ik Isa en Ruben uit het derde boek vergelijk met de Isa en Ruben uit het eerste boek dan zijn ze beiden ontzettend gegroeid en die ontwikkeling met diepte en hoogte punten zijn ontzettend leuk om te lezen en mee te maken. Ondanks dat de verhaallijnen meer bij de familie en vrienden afspeelt past dit gewoon goed bij het verhaal. Ik heb mij echt ontzettend vermaakt met het boek. Chantal heeft gewoon een hele fijne schrijfstijl waardoor je wilt blijven lezen en je vlot erdoor heen gaat. Ook het derde deel is weer een aanrader om te gaan lezen. Nog iets heel leuks aan dit boek is dat je het laatste hoofdstuk leest vanuit het perspectief van Ruben. Het was heel leuk om eens zijn gedachtes mee te krijgen.

Dat dit het laatste boek is van de Zwaar trilogie maakt mij eigenlijk verdrietig. Ik ben namelijk nog helemaal niet klaar met Isa en Ruben. Er zou eigenlijk nog minstens één boek moeten komen over het krijgen van een kindje tussen die twee. Wie is er voor?!

Waardering: 5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten