Recensie: Josie Lloyd & Emlyn Rees - Blijf bij mij

Titel: Blijf bij mij
Auteur: Josie Lloyd & Emlyn Rees
Uitgever: Archipel
Genre: Chicklit, Romantische Roman
Verschenen: 2004
Pagina's: 359

'Jack en Amy hebben besloten te gaan trouwen. Trouwen doe je niet zomaar, daar gaan de nodige voorbereidingen aan vooraf. En dan nemen je vrienden het heft in handen: in Blijf bij mij zijn Matt, H., Stringer en Susie als beste vrienden van het stel belast met de organisatie van het huwelijk. Niks aan de hand, zo lijkt het, want hoe moeilijk kan het zijn een trouwerij te organiseren? Daar komen de vier algauw achter. Dat ze vrienden van het paar zijn wil namelijk nog niet zeggen dat ze ook automatisch goed met elkaar overweg kunnen. Of, wat nog erger blijkt, soms kunnen juist weer al te goed met elkaar overweg. Als vier mensen, ieder met hun eigen achtergrond, levensstijl en verwachtingen, ineens gedwongen worden samen te werken, kunnen de gevolgen desastreus zijn... Van hun wildste dromen tot hun meest ijzingwekkende nachtmerries, van one-night stands tot huwelijksbeloften, Matt, H., Stringer en Susie vertellen ieder op hun eigen unieke manier wat er allemaal op hun pad komt op weg naar de grote dag van Jack en Amy.' (Bron: Bol.com)

Het boek 'Blijf bij mij' is het vervolg op 'Heb mij lief'. Over dit boek is al een recensie online gekomen. Als je deze ook wilt lezen klik dan hier.

Jack en Amy hebben na twee jaar besloten om te gaan trouwen. Alles gaat eigenlijk geweldig bij hun dus deze keer volgen we de struggles van hun vrienden. Matt en Stringer zijn de beste vrienden van Jack terwijl Susie en H. de beste vriendinnen zijn van Amy. Bij alle vier speelt 'iets' wel een belangrijke rol in hun leven. Dit kan zijn liefde, werk, etc.. Ze hebben allemaal wel ergens problemen mee. Soms lopen deze problemen door elkaar heen wat zorgt voor ingewikkelde situaties. Naast dit alles moeten er ook nog vrijgezellenfeestjes worden gegeven voor Jack en Amy. Gaat dit wel goed?

In 'Blijf bij mij' zat ik beter in het verhaal omdat er nu veel meer dingen gebeuren. Matt en Stringer vond ik eigenlijk wel echt schatjes in het verhaal. Stiekem zijn ze toch heel onzeker en maken ze zich druk om alles. Dat was bij de dames wel anders. Ook zo onzeker als de pest, maar uiten het toch op een hele andere manier. Vooral bij H. had ik daar moeite mee. Wat een BITCH. Aan haar had ik soms echt een hekel. Ze was me soms een beetje te irritant. Toch zitten er wel vier leuke verhalen in het boek die goed aansluiten op elkaar. Je leest het boek vanuit de perspectieven van alle vier de vrienden. Daarnaast is het boek verdeeld in drie delen. Deel 1 is de periode voor het vrijgezellenfeest, deel 2 is het vrijgezellenfeest en deel 3 is na het vrijgezellenfeest richting de bruiloft van Jack en Amy. Het was goed ingedeeld waardoor je totaal geen verveling hebt in het boek. Op elke pagina ben ik vermaakt. Ondanks dat Jack en Amy vrij weinig worden genoemd in dit boek, vond ik het een erg leuk vervolg op 'Heb mij lief'.