dinsdag 14 oktober 2014

Recensie: Julie Kagawa - De IJzerprinses

Titel: De IJzerprinses
Oorspronkelijke titel: The Iron Daughter
Serie: The Iron Fey
Auteur: Julie Kagawa
Uitgever: Harlequin 

Genre: Young Adult, Fantasy, 
Verschenen: 2010
Pagina's: 382
Gelezen in het: Nederlands
Te koop: Onder andere bij Bol.com




Mijn naam is Meghan Chase. Ik ben mijn belofte aan Ash, de Winterprins, nagekomen en ben meegegaan naar het Winterhof. Hoe lang ik daar nu al zit? Geen idee. De tijd verloopt hier anders dan in de gewone wereld, en ik ben overgeleverd aan de grillen van de kille koningin Mab. Ash heb ik sinds we aankwamen niet meer gezien, dus het ziet ernaar uit dat hij me in de steek heeft gelaten. En ik maar denken dat hij van me hield... Ondertussen dreigt er oorlog tussen het Zomerhof en het Winterhof na de verdwijning van de machtige Scepter van de Seizoenen. Ik ben de enige die weet dat de scepter is gestolen door de IJzerfae, maar niemand wil me geloven. Sterker nog, alleen Ash en ik hebben de IJzerfae ooit in levenden lijve gezien, dus hij is ook de enige die me zou kunnen helpen. Ash, waar blijf je toch? Als ik wil blijven leven, zal ik snel met bewijzen moeten komen, en dat terwijl ik al mijn pas ontdekte magie wel kwijt lijk. Nu kan ik alleen nog vertrouwen op mijn eigen vindingrijkheid. Maar is dat genoeg?Kan ik, een halfbloed fae, een oorlog voorkomen en Nimmernimmer van de ondergang redden?



Nadat ik het eerste deel van The Iron Fey had gelezen was ik erg blij dat ik ook het tweede deel had gewonnen bij Books & Kisses. Ik vond het eerste boek geweldig om te lezen en ik kan je zeggen dat het tweede deel ook weer heel leuk was! 
In het tweede deel is er weer onwijs veel actie en ontmoet je nog meer wezens en werelden waar je nog nooit van hebt gehoord. Deze keer speelt de driehoeksverhouding tussen Meghan, Puck (Robbie) en Ash wel een grotere rol. In vergelijking met deel 1 komt dit meer naar voren. Ik heb mij daar persoonlijk niet aan gestoord en ik vond het goed bij het verhaal passen. Sommige wendingen in het verhaal waren voorspelbaar, maar sommige dingen kwamen toch weer als een verassing. In deel 2 leer je ook Ash en Puck nog beter kennen en Meghan blijft hetzelfde meisje die nog zoveel over deze werelden moet leren, maar toch ten strijde gaat. 
Net als bij deel 1 zat ik meteen in het verhaal en moest ik het boek gewoon zo snel mogelijk uitlezen. De schrijfwijze van Julie Kagawa spreekt mij erg aan. Doordat het in de Ik-vorm is geschreven blijven de wezens en andere karakters mysterieus wat past bij het verhaal.

Ik kan niet wachten om de andere delen te lezen en ik ben nu ook heel nieuwsgierig geworden naar de andere series die Julie Kagawa heeft geschreven. Helaas laat mijn portemonnee dit niet toe op het moment. Harlequin als jullie nog wat boeken kwijt willen, let me know! Ik bied mij vrijwillig aan. ;-)

Waardering: 4.5/5 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten