zondag 28 september 2014

Recensie: Jilliane Hoffman - De Laatse Getuige


Titel: De Laatste Getuige
Oorspronkelijke titel: The Last Witness
Auteur: Jilliane Hoffman
Uitgever: De Fontein
Genre: Psychologische Thriller,
Verschenen: 2005
Pagina's: 285
Gelezen in het: Nederlands
Te koop: Onder andere bij Bol.com

Het politiekorps van Miami wordt opgeschrikt door een ongebruikelijke reeks moorden: agenten uit de eigen gelederen worden op gruwelijke wijze omgebracht, waarbij de plaats delict steeds duidelijk in scène is gezet. De politie herkent de hand van een seriemoordenaar en zet rechercheur Dominick Falconetti op de zaak. Zijn vriendin en openbare aanklager C.J. Townsend wordt aan het team toegevoegd, aangezien zij enkele jaren geleden het onderzoek leidde naar de beruchte lustmoordenaar Cupido en hem achter de tralies zette. Maar nu, drie jaar later, is de terreur terug in de straten van Miami en jaagt er iemand op de politie. Details op de plaatsen delict en een ontvoering van een drugsbaron lijken te wijzen op een mogelijk verband met interne corruptie en een drugsoorlog. Al spoedig begint C.J. echter te vermoeden, dat er een geheel ander motief is waarom de agenten zo bruut worden vermoord. Een motief dat zij echter nooit kan openbaren, want als zij dat geheim zou onthullen, wordt een beestachtige moordenaar onmiddellijk op vrije voeten gesteld. C.J. zal haar vroegere belager en kwelgeest op haar eigen terrein, in de rechtszaal, moeten bestrijden, waarbij zij haar carrière, haar relatie en zelfs haar leven op het spel zet.


Nadat ik 'De Vergelding' van Jilliane Hoffman had gelezen wilde ik maar al te graag het vervolg lezen. Ik ben meteen online gegaan en heb een tweedehands exemplaar kunnen scoren van De Laatste Getuige met een prachtige cover. Een van de mooiste boek covers vind ik! 
Net als 'De Vergelding' was 'De Laatste Getuige' ook een onwijs spannend boek. Wederom lees je het boek vanuit verschillende perspectieven zoals C.J., Dominick, de seriemoordenaar, etc. Ik zat weer meteen in het verhaal en werd meegenomen in een spannend proces van weer een nieuwe seriemoordenaar en het verleden van C.J. Al snel heb je door om wat voor een seriemoordenaar het gaat en probeer je mee te ontdekken wie deze persoon kan zijn. Daarnaast is het natuurlijk de vraag in hoe verre het verleden van C.J. een probleem gaat worden. Tijdens het lezen zit er een bepaalde spanning die er constant blijft hangen. Tijdens het lezen had ik soms gewoon bijna buikpijn omdat ik zo in het verhaal zat. Soms is het mega spannend en wil je door lezen omdat je antwoorden wil op je vragen.   .

Er is ook nog een derde deel 'De Snijkamer' en ik kan niet wachten tot ik dit boek kan lezen. Helaas is het boek 20 euro en dat vind ik echt nog te veel op dit moment. Voor de rest zijn de boeken van Jilliane Hoffman echt een aanrader!

Waardering: 4.5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten