donderdag 4 september 2014

Recensie: Tony Parsons - Kies voor haar

Titel: Kies voor Haar 
Oorspronkelijke titel: Man and Wife
Auteur: Tony Parsons
Uitgever: The House of Books
Verschenen: 2003
Pagina’s:  320
Genre: Chicklit, Romantiek, 
Te koop: Onder andere bij Bol.com

Volgens de Volkskrant 'Het mannelijke antwoord op Bridget Jones'.

Harry Silver is een man die leert leven met een scheiding en een nieuw huwelijk. Hij probeert een aantal zaken met elkaar in evenwicht te brengen: tijd en relaties, zijn vrouw en zijn ex-vrouw, zijn zoon en zijn stiefdochter, zijn baan en de bliksemcarrière van zijn echtgenote. Maar als Harry Kazumi ontmoet, het mooiste meisje dat hij sinds lang heeft gezien, groeien de problemen hem helemaal boven het hoofd.


De films van Bridget Jones zijn hilarisch (ik heb helaas de boeken nog niet gelezen) dus een mannelijke versie ervan klinkt erg leuk! Bij de eerste hoofdstukken van het boek zat ik goed in het verhaal en vond ik het ook erg leuk geschreven. Ik snap zeker de vergelijking met Bridget Jones, maar na een kwart van het verhaal begon ik af te haken. Het werd te langdradig en te verwarrend soms voor mij. Het boek bestaat uit drie delen die weer zijn onder verdeeld in hoofdstukken. Je leest alles vanuit het perspectief van Harry. Harry heeft ontzettend veel liefde voor zijn zoon en zijn omgeving. Alleen toch vindt hij het lastig om relaties te hebben. Hij zit eigenlijk heel erg in de knoop met zichzelf, maar volgens mij zit het boek ook erg in de knoop met zich zelf. Het gaat van het een naar het ander. Het was heel verwarrend waar het personage zich steeds bevond. Het is nogal hak op de tak geschreven. Ik moest er heel veel moeite voor doen om het uit te lezen. Dit is dan ook geen boek dat ik zou aanraden.




De woorden waarmee ik het boek zou omschrijven zijn: Bridget Jones a like, maar erg langdradig en erg hak op de tak geschreven.

Waardering: 1,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten