Recensie: John Lescroart - De Verdachte

Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Genre: Thriller, Drama
Verschenen: 2007
Pagina's: 358
Gelezen in het: Nederlands
Te koop: Onder andere bij Bol.com

Als Dr. Caryn Dryden dood wordt aangetroffen in bad, vermoedt de politie dat de dader een goede bekende van het slachtoffer moet zijn geweest: haar echtgenoot, Stuart Gorman. Hij had nog maar net gehoord dat zijn vrouw van hem wilde scheiden en er wacht hem een miljoenenuitkering van haar levensverzekering. Advocate Gina Roake, partner bij Dismas Hardy, is blij met deze belangrijke zaak, vooral omdat Gorman een waterdicht alibi lijkt te hebben. Maar naarmate ze meer tijd met hem doorbrengt raakt Gina steeds verder verwikkeld in Stuarts verleden vol geheimen, liefde en leugens...

De Verdachte was een erg leuk boek om te lezen! Ik zat heel snel in het verhaal en het hele boek was ik er ook echt mee bezig of Stuart nou schuldig is of niet. Ik heb heel lang gedacht dat hij het natuurlijk niet heeft gedaan, maar richting het einde begon ik toch steeds meer te twijfelen. Ik irriteerde mij lichtelijk aan rechercheur Devin Juhle omdat hij alleen Stuart als verdachte ziet en niet verder kijkt. Ze hebben zijn personage dus goed geschreven als vervelende rechercheur.

Je leest het boek vanuit verschillende perspectieven. Zo weet je goed hoe iedereen over bepaalde situaties denkt en wat ze ook hebben gedaan in een bepaalde situatie.Het boek wordt een thriller genoemd, maar eigenlijk vind ik dat best wel meevallen. Er hangt een bepaalde spanning tussen de personages, maar echt spannend vind ik het niet. Ik vond het verhaal wel goed in elkaar stekken en leuk om te lezen. Ik ben er heel vlot door gegaan, maar mega spannend is het niet. Het is meer de drama tussen Gina die voor het eerst een moordzaak behandeld, stugge rechercheur Devin Juhle en de verdachte Stuart.

Waardering: 4/5