Recensie: Sophie Kinsella - Hou je mond!

Titel: Hou je mond!
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit
Verschenen: 2004
Pagina's: 336

Emma heeft, zoals alle jonge vrouwen ter wereld, een paar geheimpjes. Voor haar ouders, haar vriend, haar collega's. Zo werd ze ontmaagd in de logeerkamer terwijl haar ouders een film zaten te kijken en ze vindt haar vriend Connor een beetje op Ken lijken. Die van Barbie en Ken. Ze geeft de plant van haar irritante collega sinaasappelsap - bijna dagelijks - en haar string doet pijn. Emma is altijd nerveus als ze moet vliegen. Daarom vertelt ze al haar geheimen zomaar aan een aardige vreemde man die naast haar in het vliegtuig zit. Tenminste, Emma denkt dat het een vreemde is. Want wanneer ze de volgende dag op haar werk komt...  (Bron: Bol.com)

Dit boek heb ik echt al jaren in mijn kast staan. Toen ik er laatst weer eens naar kijk wist ik dat ik het ooit had gelezen, maar eigenlijk niet meer wist hoe het verhaal nou ook alweer ging. Dus ben ik maar gewoon weer opnieuw begonnen in dit boek.

In dit boek gaat het om Emma, een jonge meid die via een uitzendbureau van baantje tot baantje gaat totdat ze op een marketingafdeling terecht komt. Ze ziet eindelijk potentie om door te kunnen groeien in het bedrijf. Wanneer ze naar een klant toe mag voor de eerste keer moet ze met het vliegtuig een om er te komen. Klein puntje is dat Emma ontzettend nerveus wordt van vliegen, maar ze heeft het ervoor over. Op de terugweg raakt ze helemaal in paniek door turbulentie waardoor ze uit zenuwen al haar geheimen vertelt aan de man die naast haar zit. Gelukkig is het een totale vreemde die ze toch nooit meer ziet. Alleen als ze weer op haar werkt komt is hij er ineens ook. Wat weet hij nog van het incident? Als hij het nog weet wat gaat hij er dan mee doen?

Toen ik het boek uit had wist ik weer waarom ik deze bewaard had. Ik snap eigenlijk niet dat ik helemaal vergeten was hoe 'Hou je mond!' nou ook alweer ging. Ik vond het namelijk een erg leuk boek. Emma is ontzettend grappig. Bijna het hele boek heb ik met een lach gelezen. Ook Jack vond ik meteen vanaf het begin leuk. Hij is uitdagend en klinkt, als ik Emma mag geloven, erg sexy. Wat zeg ik, al die mannen in die chicklits klinken altijd erg sexy! Maar terug naar het boek. Het is goed opgebouwd en het leest erg fijn. Sophie zorgt ervoor dat je het boeken binnen een mum van tijd uit leest. Dat zijn de leuke boeken. Als je van een chicklit houdt met veel humor en romantiek dan is 'Hou je mond!' zeker een aanrader!

Hierdoor krijg ik ook echt zin om meer boeken van Sophie Kinsella te gaan lezen. Gelukkig heb ik er nog een aantal.