Recensie: Jennifer Probst - Het Huwelijkscontract

Serie: Getrouwd met een miljonair
Auteur: Jennifer Probst
Uitgever: Meulenhoff Boekerij
Genre: (Erotische) Roman
Verschenen: 2013
Pagina's: 272

Een huwelijkscontract met strenge regels... Alexa McKenzie is impulsief, runt een boekwinkeltje, heeft het helemaal gehad met mannen én heeft snel geld nodig om haar ouderlijk huis te redden. Ze kan in haar wanhoop niet vermoeden dat de broer van haar beste vriendin haar redder zal worden. Tegenwoordig is hij een machtig zakenman, maar ooit was hij de jongen die haar hart brak. Miljonair Nicholas Ryan gelooft niet in het huwelijk, maar om zijn vaders bedrijf te kunnen erven moet hij trouwen. Wanneer hij ontdekt dat de jeugdvriendin van zijn zus in financiële moeilijkheden zit, doet hij haar een gewaagd aanbod: een huwelijkscontract met een aantal strikte regels. Geen gedoe. Alles zakelijk houden. Niet verliefd worden. Het is maar voor een jaar, dus het kan voor beiden niet moeilijk zijn zich aan de regels te houden. Toch? (Bron: Bol.com

Tijdens het Boekenfestijn in Eindhoven heb ik 'Het Huwelijkscontract' gekocht. De kaft sprak mij erg aan, die vond ik erg mooi. Daarnaast leek het mij vooral gewoon een luchtig verhaal waar je bij hoeft na te denken. Die zijn soms ook heel fijn om te lezen. Toen ik het al had gekocht kwam ik er pas achter dat het een serie was, maar later daar meer over.

Alexa en Nicholas (Nick) sluiten dus een huwelijkscontract die puur zakelijk is. Alexa zodat ze geld heeft om aan haar ouders te geven en Nicholas om het bedrijf van zijn vader te kunnen erven. Alexa en Nick kennen elkaar van vroeger en ooit heeft Nick zelfs Alexa nog afgewezen. Eigenlijk heeft ze dan ook helemaal geen zin in een gespeeld huwelijk met hem, maar ze heeft het geld nodig. Nick heeft er helemaal geen zin in omdat hij eigenlijk nooit heeft willen trouwen, etc.. Zijn werk is uiteindelijk het belangrijkste dus dan maar een nep huwelijk. Alleen blijkt wel als ze met elkaar omgaan  er toch een bepaalde spanning is tussen hun.

Het was een leuk boek om te lezen, maar er zitten wel wat puntjes aan. Het is namelijk een heel simpel verhaal wat erg voorspelbaar is. Soms miste ik wel wat details waardoor sommige momenten diepgang miste en afgeraffeld waren.Wat gewoon jammer is. Het einde vond ik dan ook te kort. Ineens was het klaar. Het had voor mij een langer moment mogen zijn.  De spanning/chemistry tussen Alexa en Nick is erg duidelijk wat het juist weer heel leuk maakte om te lezen. De spanning wordt ook steeds meer opgebouwd het is niet dat er meteen iets gebeurd. Daarnaast vind ik het ook erg leuk dat je verhaal leest van beide perspectieven. Zo heb je toch een beeld hoe beiden in het huwelijk staan en hoe verschillend ze soms zijn. Dus over het algemeen is het een leuk boekje, maar niet bijzonder.

Ik heb al even gekeken waar het tweede deel over gaat, maar dat was toch een teleurstelling. Dat gaat namelijk weer over hele anders mensen. Wel al personen die voorbij zijn gekomen in het eerste deel, maar dus niet met Alexa en/of Nicholas. Persoonlijk vind ik dit erg jammer juist omdat ik juist wel benieuwd was naar het vervolg. Nu heb ik niet perse de behoefte om ook de andere delen te lezen. Jammer want ik vond de personages Alexa en Nick wel erg leuk.

Waardering: 3.5/5