Recensie: Chantal van Gastel - Zoek het maar uit

Titel: Zoek het maar uit
Auteur: Chantal van Gastel
Uitgever: The House of Books
Genre: Romantische Roman
Verschenen: 2011
Pagina's: 431

'Wat zou jij doen als je een tweede kans kreeg in je leven? Met die vraag wordt Ella geconfronteerd als haar schijnbaar perfecte leventje overhoopgehaald wordt door een gewapende overval die ze ternauwernood overleeft. Is haar baan in een boekwinkel eigenlijk wel genoeg voor haar? Wanneer gaat ze nu eindelijk zelf een boek schrijven? Wordt het niet eens tijd om te gaan samenwonen met haar ideale vriendje Owen? En waarom denkt ze opeens de hele tijd aan Dex, de jongen met wie ze opgroeide, haar eerste grote liefde? Gelukkig kan Ella met alles wat haar bezighoudt terecht bij haar oma. Dan stuit ze op een geheim dat oma altijd met zich heeft meegedragen over haar eigen jeugdliefde.' (Bron: Bol.com)

Ella dacht het perfecte leventje te hebben met haar perfecte vriendje Owen. Wanneer er een gewapende overval plaatsvindt terwijl zij aan het werk is veranderd alles. Op het moment dat Ella dacht dat ze nog maar een paar seconden te leven had schieten haar een aantal momenten binnen uit haar leven. Uiteindelijk gaat ze over haar leven nadenken en zit ze met een hoop vragen. Vind ze haar werk wel leuk genoeg en hoe komt het dat ze tijdens de overval helemaal niet aan haar 'perfecte' vriendje moest denken? Nog vreemder is dat ze wel moest denken aan haar oude jeugdliefde Dex. Ze besluit om een tijdje te wonen bij haar Broer Boris om even tijd voor zichzelf te nemen. Ella gaat aan de slag met een bucketlist om alles uit het leven te halen. Alleen Boris deelt een appartement met Dex wat zorgt voor veel afleiding bij Ella. Daarnaast praat Ella veel met haar oma over al haar gedachtes en ze komt erachter dat haar oma altijd een geheim heeft gehad over haar eigen jeugdliefde. De band tussen Ella en haar oma wordt hierdoor steeds beter. Toch blijft Ella het lastig te vinden om bepaalde keuzes te maken waardoor haar hele leven zal veranderen. Owen is dan wel het perfecte vriendje en zorgt voor stabiliteit, ze blijft Dex in haar achterhoofd houden. Alleen Dex is erg onvoorspelbaar en heeft haar vroeger erg gekwetst.  Ella heeft het er maar moeilijk mee.

Chantal van Gastel is toch wel echt een van mijn favoriete schrijfsters. Haar boeken lezen altijd heerlijk weg en je krijgt er altijd zo'n goed gevoel bij. Ik zwijmel altijd helemaal weg bij haar verhalen, maar er zit altijd nog zoveel meer in het verhaal. Zeker bij 'Zoek het maar uit' zit er net wat meer diepgang in. Het is een verhaal dat je ook ontroerd, vooral het verhaal van de oma van Ella komt binnen. Van het begin tot het eind heeft dit boek mijn geboeid. Wat bij veel dikke boeken echt lastig is. Ook in dit boek vond ik de hoofdpersonages erg leuk. Meteen had ik een klik met Ella en Dex waardoor ik benieuwd was naar hun verhaal en hoe het zich zou gaan ontwikkelen. Chantal weet je mee te nemen in het verhaal waar je niet meer uit kan en wil komen tot je de allerlaatste bladzijde hebt gelezen. Wat wil je nog meer?!

Ik zeg het altijd al, de boeken van Chantal van Gastel zijn een grote aanrader!

Waardering: 5/5

1 opmerking: