Recensie: Sophie Kinsella - Aanpakken!

Titel: Aanpakken!
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit
Verschenen: 2006
Pagina's: 351

Samantha is een jonge topadvocate in London. Op een dag maakt ze een enorme fout...zo enorm dat haar hele carriere op het spel staat. In paniek ontvlucht Sam haar kantoor en belandt op het Engelse platteland. Bij een villa wordt ze aangezien voor de nieuwe huishoudster. De heer en mevrouw Ceiger hebben geen idee dat ze een advocate met een IQ van 158 in huis hebben gehaald. En Samantha heeft geen idee hoe ze wasmachine moet aanzetten. En die *&%#@ oven werkt ook al niet mee. Maar Sam bijt nog liever haar tong af dan tuinman Nathaniel om hulp te vragen bij het bereiden van haar eerste cordon bleu-maaltijd. Zal Samantha ooit nog terugkeren naar London? En zo ja, wil ze haar oude leven dan weer terug? Hoe staat het eigenlijk met haar emotionele huishouding? (Bron: Bol.com)

Het was alweer heel lang geleden dat ik een boek van Sophie Kinsella had gelezen terwijl ik er nog wel heel veel van haar heb liggen. Dus tijd om eens aan die boeken te beginnen en als eerste ben ik begonnen met 'Aanpakken!'.

Dit boek gaat over Samantha die een top advocate is in Londen die op het punt staat om een belangrijke stap in haar carrière te maken. Alleen dan maakt ze een grote fout en in paniek vlucht ze weg en pakt de eerste trein die ze ziet. Samantha komt in een dorpje terecht en klopt aan bij het eerste huis dat ze ziet. Ze staat voor de villa van heer en mevrouw Ceiger die denken dat ze komt solliciteren als huishoudster. Samantha besluit om het te proberen en vooral ook niemand om hulp te vragen. Ze kan het toch zeker allemaal zelf wel regelen? Wat is een chicklit zonder een knappe hunk? Niks! Dus daar is Nathaniel geschikt voor. De knappe tuinman die Samantha wil helpen, maar daar wil ze op het begin niks van weten. De vraag is natuurlijk of Samantha nog terug gaat naar Londen en wat gaat ze doen met haar carrière. Ineens heeft ze tijd om ook eens naar haar emotionele toestand te kijken. Trekt ze dit wel?

Ik ging heel vlot door het verhaal en ik vond het leuk om te lezen. Samantha is een interessant en leuk personage. Ze gaat van top advocate naar huishoudster waardoor ze gaat nadenken over wat echt belangrijk is in het lezen. De heer en mevrouw Ceiger zijn twee hele leuke personages. Ze vallen nogal op en zijn soms aan de aparte kant, maar ze zijn ontzettend lief van binnen. Het verhaal is voor de rest aan de voorspellende kant. Ik had al heel snel een vermoeden hoe het zat en uiteindelijk bleek dit te kloppen. Het was leuk om te lezen, maar dat was het dan ook. Ik miste een beetje een verrassing in het verhaal. Voor de rest gewoon een leuke luchtige chicklit om tussendoor te lezen.

Waardering: 3,5/5