Recensie: Kiera Cass - De Elite (Selection #2)

Serie: Selection
Auteur: Kiera Cass
Genre: Young Adult
Uitgeverij: Van Goor
Verschenen: September 2015
Pagina's: 256

'De selectie begon met 35 meisjes. Nu is de groep geslonken tot de elite. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze twijfelt over de liefde. Elk moment met Maxon is als een sprookje. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen ziet, wordt ze overspoeld door herinneringen en hun mooie plannen samen. Terwijl America wordt verscheurd tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America's kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.'

De Elite gaat gewoon verder waar het gestopt was bij De Selectie. Er zijn nog maar 6 meisjes over van de 35. De concurrentie wordt steeds zwaarder en America moet echt even harder aan de bak als ze Maxon wil krijgen. Alleen toch blijft Aspen nog in haar achterhoofd. Dat hij in het paleis werkt helpt ook niet echt. Als ze gelijk wil blijven met haar concurrentie zal ze zich beter en meer moeten gaan bewijzen. Wat zwaar is en dan heb je ook nog de rebellen die elk moment kunnen aanvallen. Kan America onder alle druk wel een keuze maken?

Ook van het tweede boek heb ik zo genoten, misschien dat het zelfs weer net iets leuker was zelfs. Je leert de andere meisjes die aan de selectie meedoen ook weer wat beter kennen omdat ze nu nog maar met 6 zijn. Daarnaast worden er genoeg gemene streken uitgehaald om het hart van Maxon te veroveren. Er is altijd drama genoeg. America zelf is ontzettend wispelturig en weet niet wat ze wil. Heel het boek gaat er natuurlijk over wat ze wil, maar soms was het iets te veel. Ik vind Aspen al meteen vanaf het begin niks, misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Ik kon alleen maar denken; 'kies voor Maxon!!'. Ik gaf al aan bij De Selectie dat ik een beetje verliefd ben geworden op Maxon en dat is nog steeds zo. Niet dat hij perfect is, maar toch wel erg cute. Zijn vader daarentegen is wat minder leuk, om de kriebels van te krijgen eigenlijk. De rebellen komen in dit boek iets meer aan bod wat zorgt voor iets meer spanning. Als je onwijs veel actie wil zou ik niet aan de selectie serie beginnen. Het is onwijs zwijmelachtig, met ook een beetje actie. Wat zorgt voor een goede afwisseling voor mij.

Ook bij dit boek ging ik er weer vlot doorheen en was het zo uitgelezen. Na het lezen van het tweede boek wilde ik ook meteen door naar deel 3. Dat zegt genoeg denk ik!

Waardering: 4.5/5 sterren

Als je interesse hebt in recensies van de andere delen klik dan op een van de onderstaande linken: