zaterdag 11 april 2015

Recensie: Sam Baker - Fashion Victim


Titel: Fashion Victim
Auteur: Sam Baker
Uitgever: Orion Publishing Group
Genre: Chicklit, Fictie
Verschenen: 2005
Pagina's: 265

The editor-in-chief of the British version of "Cosmopolitan" makes a stylish debut with this sexy thriller. When an up-and-coming designer is killed and the cause listed as accidental, Annie Anderson, an investigative journalist-turned-style magazine-guru, plunges into the shadowy underworld of fashion in search of the killer. (Bron: Bol.com)

Fashion Victim gaat over Annie die haar baan als undercover journalist verruilt voor een baan bij een modeblad. Niemand begrijpt haar keuze, maar al snel wordt duidelijk dat ook dit een undercover actie is omdat ze een stuk gaat schrijven over 'werken bij een modeblad'. Annie interviewt voor haar 'nieuwe' baan de opkomende designer Mark Mailer. Als Mark dood gaat door op de verkeerde plaats te zijn op het verkeerde moment blijkt dat Annie de laatste te zijn die hem heeft geïnterviewd. Al snel heeft Annie het vermoeden dat het geen 'ongeluk' is, maar dat Mark doelbewust is uitgekozen. Ze kan het dan ook niet laten om op onderzoek uit te gaan. Daarnaast draagt ze al tijden een zware last mee op haar schouders. Ze heeft nog steeds last van haar verleden en haar undercover acties. Annie mag haar doel om de zaak 'op te lossen' niet kwijtraken. 

Ik heb Fashion Victim in het Engels gelezen en ik heb ook nergens kunnen vinden dat die in het Nederlands is vertaald. Soms had ik er wel moeite mee dat het in het Engels was en kon ik het echt niet volgen. Op het begin kon ik er dan ook maar heel moeilijk inkomen. Het midden van het verhaal vond ik dan juist weer wel goed te volgen. Daar was de verhaallijn een stuk leuker en spannender om te volgen. Het einde daarentegen was weer heel lastig te volgen. Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet hoe het nou precies zit. Voor mijn gevoel was het ineens klaar. Wel vond ik de mode elementen er erg goed in verwerkt. Dat maakte het verhaal een stuk leuker. Het verhaal lees je voornamelijk vanuit het perspectief van Annie en heel af en toe een hoofdstukje van iemand anders. Die zorgen ervoor dat sommige delen uit het verhaal net wat beter te zijn begrijpen.

Als ik kijk naar het hele boek dan is het mwah. Ik ben blijven lezen omdat ik graag wilde weten of Mark nou echt vermoord was of dat het een ongeluk was. Voor de rest is het een matig verhaal.

Waardering: 2,75/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten