Recensie: Lisette Jonkman - Verslingerd

Titel: Verslingerd
Auteur: Lisette Jonkman
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Genre: Chicklit
Verschenen: 2014
Pagina's: 396

'Het studentenleven gaat niet over rozen. Lucys relatie met Kikker staat onder druk, omdat hij een duet gaat opnemen met de beroemde zangeres Laura. Maar is haar interesse alleen zakelijk? Ondertussen kampt Lucy met een lichte social media-verslaving en eist haar populaire beautyblog steeds meer tijd en verantwoordelijkheid op. Om de chaos compleet te maken vragen haar vrienden en familie ook nog aandacht met hun problemen. Het wordt hoog tijd om prioriteiten te stellen. Wat is nu eigenlijk écht belangrijk in het leven?' (Bron: Bol.com)

Net als 'Verkikkerd' heb ik het boek 'Verslingerd' gewonnen op de website van Lisette Jonkman. Nogmaals heel erg bedankt hiervoor! Verslingerd is het vervolg op Verkikkerd en als je interesse hebt in de recensie hiervan klik dan hier.

Verslingerd gaat gewoon verder waar Verkikkerd is geëindigd. Lucy heeft nu een relatie met Kikker en heeft besloten om haar passie te volgen. Naast haar studie gaat ze elke zaterdag naar Amsterdam voor haar visagie opleiding en heeft ze voortaan haar eigen beautyblog. Haar beautyblog neemt toch wel meer tijd in beslag dan Lucy van te voren had verwacht. Lucy kan niet meer zonder haar telefoon en zou het liefst alles willen delen met haar lezers waar Kikker zich dan weer aan kan irriteren. Kikker is ondertussen ook druk bezig met zijn eigen passie muziek. Hij mag zelfs een duet opnemen met de onwijs knappe zangeres Laura waardoor ze veel tijd met elkaar moeten doorbrengen. Lucy wil niet jaloers zijn, maar ze is het wel. Daarnaast heeft ze het vermoeden dat Laura meer wil dan alleen duet partners zijn met Kikker. Als dit niet genoeg is om over na te denken, vragen haar vrienden en familie ook veel aandacht van haar. Dit zorgt voor complete chaos bij Lucy waardoor ze niet meer weet waar haar prioriteiten liggen. Hoe gaat Lucy dit oplossen?

Net als bij Verkikkerd ben ik door dit boek gevlogen. Binnen twee dagen was het boek weer uit. De nerds uit Het Fort zijn mijn maatjes geworden en ik kan niet meer zonder ze. Wie wil er nou niet bekvechten met Paladin, knuffelen met Chewy, lol trappen met Hermelien, goede gesprekken voeren met Chris en dromerig kijken in de groene ogen van Kikker. Ik had er heel veel moeite mee om het boek weg te leggen. Ik heb Verslingerd gelezen met een lach en een traan, maar voornamelijk met een lach. Lisette zorgt weer voor een grote dosis humor, liefde en vriendschap. Het verhaal zet je aan het denken over wat nou echt belangrijk is in het leven. Iedereen herkent zich waarschijnlijk wel in enkele situaties die in het boek geschetst worden. Net als bij 'Verkikkerd' lees je het gehele verhaal vanuit het perspectief van Lucy en wat is het druk in dat knappe hoofdje van haar. Sommige dingen in het verhaal zijn voorspelbaar, maar toch gebeuren er ook veel dingen onverwachts. Met dit boek worden een aantal verhaallijnen afgesloten van Verkikkerd, maar er zijn zeker nog een aantal verhaallijnen waar nog verder op geborduurd kan worden. Ik hoop dan ook ontzettend dat er nog een vervolg komt. Lisette vertel me alsjeblieft dat er sowieso nog een vervolg komt?!? Als het aan mij ligt zijn we nog lang niet klaar met Lucy!

Waardering: 5/5