zondag 11 januari 2015

Boekblogger enquête 2014/2015


Voor de tweede keer organiseert Joany van Craving Pages de Boekblogger enquête van 2014/2015. Als beginnende boeken blogger heb ik nog niet veel te vertellen, maar het leek mij toch wel leuk om in te vullen en vooral ook om bij andere bloggers te kijken wat ze antwoorden. Dus hier zijn mijn antwoorden!

Terugblik

1. Wat was het beste boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen? (Voel je vrij om dit onder te verdelen in genres als je anders moeite hebt met kiezen)

Ik ga hierin heel voorspelbaar zijn en zeggen dat het The Fault In Our Stars was. Sorry, maar ik was echt onder de indruk van dit boek. Het is zo goed geschreven door John green. Het zit gewoon perfect in elkaar. TFIOS heeft echt mijn hart gestolen.

2. Welk boek heeft je het meest teleurgesteld het afgelopen jaar?

Hier moet ik echt even over nadenken, want ik kan zo 1 2 3 eigenlijk niks bedenken... (checkt even de recensies). Als ik terug kijk naar mijn recensies dan kom ik uit op 'Kies voor haar' van Tony Parsons. Ik moest er heel veel moeite voor doen om het uit te lezen.

3. Door welk boek ben je het afgelopen jaar aangenaam verrast?

De boeken van Chantal van Gastel. Ik had al veel positieve verhalen gehoord over haar boeken, maar nog niks van haar gelezen. Het klonk alsof het boeken waren die ik graag lees, maar ze waren echt nog veel beter!

Daarnaast ben ik ook echt verrast door de boeken van Julie Kagawa. Ik had helemaal niks met fantasy boeken, maar vind haar boeken echt te gek!

4. Als je van alle boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen slechts één titel aan mocht raden.., welk boek zou je dan kiezen?

Dan zou ik toch weer gaan voor The Fault In Our Stars. Het is gewoon een fantastisch boek!

5. Wat is de beste boekenreeks die je het afgelopen jaar hebt ontdekt?

Dat moet toch wel The Iron Fey serie zijn van Julie Kagawa. Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten, maar ik was meteen verslaafd toen ik aan deze serie begon. 


6. Welke nieuwe, veelbelovende auteurs heb je het afgelopen jaar ontdekt?


Dit vind ik een lastige. Ik heb zelf veel nieuwe auteurs ontdekt, maar voor velen zijn ze al jaren bekend. Ik sla deze vraag even over.


7. Heb je dit jaar nog andere genres verkend?


Dat moet wel fantasy zijn geweest. Ik had er eerst helemaal niks mee. Ik had de boeken 'De IJzerkoning' en 'De IJzerprinses' gewonnen bij Books & Kisses. Toen ik de boeken ontving had ik niet verwacht dat er zoveel fantasy in zou zitten. Jep, I'm stupid.... Uiteindelijk vond ik de boeken fantastisch! 

8. Wat was het meest meeslepende, niet-neer-te-leggen boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen?


Er zijn heel veel boeken geweest waarbij ik moeite heb gehad om ze neer te leggen. Dan gaat het om de boeken van John Green, Chantal van Gastel, Jilliane Hoffman en Julie Kagawa. 



9. Welk van de boeken die je dit jaar hebt gelezen heeft de aller mooiste cover?


Deze vraag is niet zo moeilijk, dat is toch wel 'De Laatste Getuige' van Jilliane Hoffman. Alleen al vanwege de cover wilde ik het boek hebben. Voor mij is dit een cover die meteen de aandacht trekt. Volgens mij wordt deze editie wel niet meer verkocht. 


10. Wie is je favoriete personage uit alle boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen?


Zoveel, waarom moet ik kiezen! De humor van Hazel (The Fault In Our Stars), de onzekere en klunzige Isa (ZWAAR Trilogie), de sterke Chloe/C.J. (De Vergelding), de dappere Meghan (The Iron Fey Serie), de sexy en soms arrogante Frank (Geknipt voor Jou) en zo kan ik nog wel even door gaan. 


11. Welk boek heeft de grootste indruk op je gemaakt in 2014?


Ik moet wederom weer The Fault In Our Stars zeggen. Ik ben nou eenmaal zo cliché. ;)


12. Welk boek had een scene die je zo enthousiast maakte, dat je niet kon wachten om er iemand over te vertellen? (Pas op dat je geen spoilers gebruikt!)


De auto scene bij The Fault In Our Stars. Voor de mensen die het boek hebben gelezen weten wat ik bedoel. Die vond ik echt heel heftig, maar sterk geschreven. Ik kon niet wachten tot een vriendin van mij ook het boek had gelezen zodat we het konden bespreken. 


13. Wat is je favoriete relatie (romantisch, vriendschappelijk, familie, enzo) uit de boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen?


Dat moet wel Augustus en Hazel zijn uit The Fault In Our Stars. Ik vond het prachtig om te lezen hoe de relatie tussen hun is ontstaan en hoe ze hierin groeien.


14. Wat is het beste boek dat je hebt gelezen op basis van een recensie?

Ik heb stukken gelezen over schrijvers waardoor ik nieuwsgierig ben geworden naar hun boeken. Zoals de boeken van Chantal van Gastel en John Green. Daardoor ben ik de boeken gaan lezen.

15. Welk boek zou je het allerliefste terug willen zien in de bios, en met welke acteurs in de hoofdrollen?


Het lijk me heerlijk om te kijken naar de verfilmingen van de boeken van Chantal van Gastel. 'Geknipt voor jou' en de 'ZWAAR-Trilogie' zouden fantastische romantische komedies zijn. Omdat Chantal een Nederlandse schrijfster is, zal ik ook voor Nederlandse acteurs gaan. Als ik denk aan acteurs dan laat ik in 'Geknipt voor jou' Jan-Kooijman Frank spelen en Hannah door Kimberly Klaver. Alleen wie er Ruben en Isa uit de 'ZWAAR-Trilogie' gaan spelen is lastiger. Ik denk dat ik dan toch voor Marlijn Weerdenburg of Sanne Vogel ga als Isa en Egbert-Jan Weeber als Ruben. Wat vinden jullie?

Boeken en Bloggen


1. Wat is je favoriete boekenblog van 2014?


Ik ben nog nieuw met alle boekenblogs dus ik heb nog niet echt een favoriete blog. Ik vind er op dit moment heel veel leuk om te lezen!

2. Welke review, die je het afgelopen jaar hebt geschreven, is je favoriet?


Ik heb eigenlijk geen favoriete recensie van het afgelopen jaar. Ik ben pas net begonnen dus ik heb er nog niet zoveel opstaan. 

3. Wat is je favoriete boek-gerelateerde ontdekking van het afgelopen jaar? (website, winkel, wat dan ook zolang het maar met boeken te maken heeft.)


Uhmm..... ik kan echt even niks bedenken.

4. Wat is jouw mooiste boekenblog moment van 2014?


Dat ik gestart ben met Books With A Beauty Chick naast The Joyful Things In Life.

5. Heb je meegedaan aan challenges dit jaar? Zo ja; hoe is dat voor je uitgepakt?


Nee, ik heb dit jaar niet meegedaan aan challenges. 

Vooruitblik


1. Aan welk boek ben je dit jaar niet toegekomen en staat nu boven aan je nog-te-lezen-lijstje voor volgend jaar?


De Hunger Games boeken! Ze liggen al een tijd klaar, maar elke keer komt het er weer niet van om ze te gaan lezen.

2. Naar welk boek, wat uitkomt in 2015, kijk je het meest uit?

Ik kan niet wachten op het vervolg van 'De Duistere Fae' van schrijfster Julie Kagawa. Wat een einde had dit boek! 

3. Wat hoop je in 2015 te bereiken met lezen/bloggen?


Hopelijk worden de artikelen beter en kan ik elke week een aantal artikelen plaatsen zonder dat er ineens 2 weken niks online komt. Daar wil ik wel echt aan werken! Het zou natuurlijk ook leuk zijn om meer volgers en abonnees te krijgen, maar dat is zeker niet het belangrijkste.


4. Naar welke boeken-evenementen van 2014 kijk je het meest uit?

Ik heb heel veel leuke artikelen gelezen over het Best of YA event, dus dat lijkt me nog erg leuk om te doen. Natuurlijk ga ik weer een keer naar het boekenfestijn. Voor de rest moet ik nog even kijken wat ik ga doen.

5. Doe je dit jaar mee aan een lees-challenge? Zo ja; welke?


Ja ik ga meedoen aan de GoodRead Challenge. Ik ga de teller op 50 boeken zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten