Recensie: Marijke van den Elsen - Vamp in Love

Zomer & Keuning
Genre: Chicklit, Fictie, Liefde,
Verschenen: 2014
Pagina's: 303
Te koop: Onder andere bij
 Bol.com

Angela's leven is een puinhoop. In een vlaag van verstandsverbijstering - of is het wanhoop? - jat ze een stapel geld van haar louche vriend en slaat ze op de vlucht. Hij mag haar niet vinden, en dus is er maar een iemand bij wie ze terechtkan: Fieke!
Fiekes relatie met Rogier zit nu al in een sleur en als gastvrouw bij restaurant Aubade werkt ze zo hard dat ze geen tijd heeft voor vrienden. Door de plotselinge komst van Angela wordt alles opgeschud, en bekijkt Fieke haar eigen leven met nieuwe ogen. Ze besluit dat het tijd is voor meer actie. nou, dan kan ze het krijgen ook!

Ik was zelf nog niet bekend met schrijfster Marijke van den Elsen, maar toen uitgeverij Zomer & Keuning vroeg of ik 'Vamp in Love' wilde recenseren was ik meteen nieuwsgierig. Ik hou wel van een goede chicklit en de omslag van het boek sprak mij meteen aan. Ik kan je zeggen dat ik erg verrast ben door dit boek!

Het verhaal gaat dus over Fieke die na een periode van veel feesten en drama haar leven weer op de rails heeft. Ze heeft een relatie met Rogier en is gastvrouw bij haar eigen restaurant. Angela zit nog steeds midden in de feestjes en heeft een bad boyfriend. Angela vlucht naar Fieke die elkaar al een jaar niet meer hebben gezien, maar meteen weer beste vriendinnen zijn. Nu Angela weer terug is in het leven van Fieke merkt ze dat ze alleen nog maar werkt en er van haar relatie niet veel meer over is. Ook realiseert ze dat ze op iemand anders misschien ook wel oogje heeft. Tijd dus voor wat actie! Er gaat zeker wat gebeuren, maar damn niet wat je verwacht! In het verhaal zitten veel leuke karakters. Fieke is een hardwerkende meid met een flinke geschiedenis, die ondertussen niet weet hoe ze met haar gevoelens moet omgaan en daardoor erg in de war is. Angela is een leuke meid, maar haar verslaving zorgt voor veel problemen. Jaap blijft een beetje mysterieus in het verhaal. Wij vrouwen zijn daar dol op, dus dat kan niet mis gaan. De broer en zus van Fieke, Paul en Marte, zorgen ook voor leuke situaties zoals het gewoon gaat tussen familie. Rogier gaat voor verassingen zorgen.

Marijke heeft een hele fijne schrijfstijl. Ik las heel vlot door het boek. Op het begin moest ik er even inkomen en had ik geen idee waar het verhaal naar toe zou gaan, maar toen de actie begon kon ik het niet meer wegleggen. Ik had van te voren nooit verwacht dat er zoveel spanning in zou zitten. Bij elke chicklit verwacht ik eigenlijk wel een cliché liefdesverhaal en dat is 'Vamp in Love' niet meteen. Het loopt toch anders dan je van te voren verwacht. De Epiloog onder andere zorgt voor veel vragen, maar bevestigd ook een aantal vermoedens uit het boek (bij mij dan tenminste). Er kan zeker een derde deel worden geschreven. Hopelijk heeft Marijke deze op de planning staan. Ik kijk er in ieder geval naar uit!

'Vamp in Love' is eigenlijk een tweede deel van een boekenreeks. Er is namelijk al een boek over Fieke, 'Vamp on Heels'. Ik kan je zeggen dat daar niks van te merken is. Tijdens het lezen van het boek heb ik nooit gedacht dat ik een bepaald achtergrond verhaal heb gemist. De boeken zijn dus goed los van elkaar te lezen. Na het lezen van het tweede deel ben ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig geworden naar het eerste deel. 'Vamp on Heels' staan dan ook zeker op mijn wishlist!

Waardering: 4.5/5

Ik heb Vamp in Love als recensie exemplaar ontvangen van Zomer & Keuning