maandag 8 februari 2016

Recensie: Melissa de la Cruz - Dwaaleiland


Titel: Dwaaleiland
Originele titel: The Isle of the Lost
Serie: The Descendants #1
Auteur: Melissa de la Cruz
Genre: Young Adult
Uitgever: van Goor
Verschenen: 2015
Pagina's: 264

'Long Live Evil – Alle schurken van Disney zijn terug! 

Cruella de Ville, de boze koningin uit Sneeuwwitje, Jafar, Maleficent... iedereen weet hoe de traditionele Disney-verhalen aflopen, maar waar zijn de schurken nu? Maak je borst maar nat want ze zijn druk bezig met gemene plannen maken. De bekende schurken uit de Disney-klassiekers zijn met hun kinderen verbannen uit het koninkrijk Auradon naar Dwaaleiland. Hun kinderen Mal, Evie, Jay en Carlos zijn al net zulke onruststokers als hun gemene ouders. Ze zijn druk bezig snode plannen te beramen om weer aan de macht te komen in Auradon.' (Bron: Bol.com)

Ik weet dat over Dwaaleiland de meningen erg verschillend zijn. Sommige vinden het helemaal geweldig en weer andere vinden het ook weer helemaal niks. Ik persoonlijk hoor toch meer bij die laatste groep. Misschien dat ik te hoge verwachtingen had van het boek, maar het viel toch allemaal wel een beetje tegen. Het Disney aspect is echt wel erg leuk, alleen ik miste toch echt wat meer spanning en een beter uitgewerkt verhaal. Je leest het verhaal vanuit de perspectieven van de 4 kinderen. Omdat je elke keer maar een kort stukje hebt voelde ik totaal geen klik met de personages. Ik heb ze niet goed genoeg leren kennen. Ik ben blijven lezen omdat ik zag te wachten op die ene onverwachte wending, maar dat gebeurde niet Jammer genoeg heeft het mijn verwachtingen niet kunnen waarmaken.

Waardering: 2.5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten