Recensie: Mirjam Mous - Boy 7

Titel: Boy 7
Auteur: Mirjam Mous
Genre: Young Adult
Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Verschenen: 2009
Pagina's: 286

'Een jongen komt bij in een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Tot zijn opluchting vindt hij een rugzak met daarin een mobiele telefoon. Hij wil het alarmnummer intoetsen, maar ziet dan dat hij een voicemailbericht heeft ontvangen. Tot zijn verbijstering hoort hij: Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie. En hij weet één ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in zijn rugzak, gaat hij verbeten op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zelfs Lara niet. Stapje voor stapje komt hij achter de verschrikkelijke waarheid. Mijn ogen dwaalden langs de spiegel die boven de wastafel hing. Ik ving een flits op van een jongen met blond haar dat alle kanten uit piekte. Met een schokje besefte ik dat het mijn eigen spiegelbeeld was. Is er iets? vroeg Lara. En of er iets was! Ik had mezelf niet herkend.' (Bron: Bol.com)

Eindelijk weer een boek dat zo spannend was dat ik op het puntje van mijn stoel zat. Een verhaal dat zo mysterieus was dat ik wel verder moest lezen. Ik moest weten hoe het nou in elkaar zat.

Bij Boy 7 lees je alles vanuit het perspectief van de jongen Boy Seven. Hij weet alleen zijn naam en voor de rest weet hij helemaal niks van zichzelf en jij als lezer dus ook niet. Dit zorgt precies voor de juiste spanning in het verhaal. Je wordt meegenomen in het avontuur van Boy Seven die opzoek is naar zichzelf en antwoorden wil. Tijdens zijn zoektocht vindt hij steeds meer puzzelstukjes wat langzaam opbouwt naar het grote spektakel waarin alles duidelijk wordt. Het boek leest ontzettend goed weg door de fijne schrijfstijl van Mirjam Mous. Ik zag al helemaal voor me hoe het er allemaal uit zou zien. Hierdoor ben ik ook erg benieuwd geworden naar de verfilming. Het verhaal heeft leuke personages die je boeien. Daarnaast vind ik het leuk dat er veel moderne technologie in voorkomt, denk aan 'robots'.

Ik vind Boy 7 dan ook zeker een aanrader!

Waardering: 4/5