Recensie: Nancy Sparling - Gek op mij

Auteur: Nancy Sparling
Uitgever: The House of Books
Genre: Roman, Chicklit
Verschenen: 2002
Pagina's: 350
Te koop: Onder andere bij Bol.com

Hij is aardig, betrouwbaar en een harde werker. Tot hij in één week tijd zijn baan, zijn auto, zijn huis en zelfs zijn vriendin kwijtraakt. Dan heeft Alex er genoeg van om altijd 'sorry' en 'dankjewel' te zeggen. Hij ondergaat een dramatische metamorfose. Alex is Alexander geworden, een sexy superman, een echte 'player'. Alle vrouwen, onder wie zij ex, liggen aan zijn voeten. Verbeten vecht hij zich een weg naar de top, waar geen plaats is voor medelijden. Met de ene stunt na de andere haalt hij keihard uit naar iedereen die hem ooit benadeeld heeft. Er is één probleem - haar naam is Amber... (Bron: Bol.com)

Alex is er helemaal klaar mee. In een week tijd verliest hij alles wat hem dierbaar is en het wordt tijd om te veranderen. Alex creëert een alter ego 'Alexander' die niet over zich heen laat lopen. Hij zint op wraak en doet er alles aan om succesvol te zijn en ondertussen ook de mooiste vrouwen te hebben. Alexander is niet zo als Alex en krijgt alles voor elkaar. Iedereen is jaloers op hem en wil hem zijn. Toch komen in dit alter ego ook wat scheuren en dan is er ook nog Amber.

Het leuke aan het boek vind ik dat je het leest vanuit het perspectief van een man. Voor mijn gevoel zie je dat minder vaak bij een roman/chiclit. Er zitten een aantal leuke hoofdstukjes die voor velen ook herkenbaar zullen zijn. Dat is sowieso wat Alex/Alexander als personage heeft. Je kan je makkelijk inleven in hoe hij zich voelt, maar soms werd het allemaal net even te veel. Hij begon als een lieve en beetje sullige jongen en eindigde als een arrogante vent. Daar kon ik mij soms toch wel aan irriteren. Het einde sprak mij ook minder aan. Uiteindelijk vond ik het wel een oké boek om te lezen. Het is niks bijzonders of speciaal, maar ik ging er toch vlot doorheen.

Waardering: 2.5/5